פשוט למצוא סיוע לעסק

סטוריטלינג במדיה רועשת

איך להמשיך לספר את המותג שלך כשהפיד בהתפרצות געשית? הפיד הדיגיטלי של 2025 הוא זירת קרב על תשומת הלב. הוא לא רק רועש, הוא מתפרץ ללא הרף בתוכן חדש, טרנדי ואלגוריתמי. בסביבה כזו, סיפור עסקי שגרתי כבר לא מספיק. כדי לשרוד במדיה, הסיפור חייב להפוך לחוויה סוחפת, בלתי צפויה ואינטראקטיבית שמותירה את הגולש פעור פה ולא רק עם אצבע על הכפתר עבור. הכתבה הזו מציעה כלים יצירתיים להפוך את הנרטיב שלכם להר געש פעיל בתוך רכס של הרי געש מתפרצים.

מיני סדרות אינטראקטיביות בטיקטוק ואינסטגרם

העידן החדש של סטוריטלינג דורש יצירת סדרות של חוויות אינטראקטיביות, שבהן הקהל אינו רק צופה אלא שותף פעיל. פלטפורמות כמו טיק טוק ואינסטגרם מעודדות יצירת תוכן עם אלמנטים אינטראקטיביים שהופכים את הצופה לשותף פעיל בעלילה. מותג ספורט יכול לדוגמה להשיק אתגר בשם "7 ימים לחיזוק הבסיס הגופני", כאשר בכל יום, משימה חדשה מוצגת בסרטון קצר והגולשים מוזמנים להצביע על האתגר ליום הבא דרך סקר באינסטגרם. גישה זו יוצרת מתח, תחושת שייכות לקהילה ומעודדת מעורבות מתמשכת.

טעויות מכוונות כמנוע למעורבות ויראלית

בעולם שמוצף בתוכן מלוטש ומושלם, דווקא האותנטיות של טעויות יכולה לבלוט. טעות מכוונת ומשעשעת מזמינה את הקהל להגיב, לתקן ולהיות שותף. עם זאת, חשוב לגשת לאסטרטגיה זו בשקילות ובתכנון מוקפד. הטעות חייבת להיות מתוכננת היטב, מבוקרת ולא מזיקה, כך שתיצור אמפתיה ולא תגרום נזק למותג.

פלטפורמה לבניית אתרים או אפליקציות יצרה סרטון הדרכה How-To שבמהלכו, בזמן ההסבר על גרירת אלמנטים, הסמן של המציג "ברח" והתחיל לצייר ציורים משונים על המסך (כביכול במקרה). לאחר כמה שניות, המציג אמר "אופס סליחה! הסמן שלי קצת היפר-אקטיבי היום!". לאחר מכן, המציג השאיר בתגובות שאלה: "מה הסמן שלכם היה מצייר אם היה בורח לכם?" ועודד משתמשים לשתף screenshots של "יצירות הסמן" שלהם בתוכנה.

נרטיבים חיים בזמן אמת דרך פיצ'רים של שידורים

שידורים חיים הפכו לכלי חזק לבניית נרטיבים דינמיים עם הקהל. שימוש בפיצ'רים כמו "Ask Me Anything" באינסטגרם או "Spaces" בטוויטר מאפשרים למותגים ליצור סיפור בהמשכים שמתפתח בזמן אמת.

מותגי אופנה יכולים להשתמש בשידורים חיים כדי להפוך השקת קולקציות חדשות לאירועים דינמיים ומעודדי מעורבות. במקום רק להציג את הבגדים המוגמרים, הם יכולים:

  1. לבנות את הסיפור בשידור חי: לספר את הרקע וההשראה ליצירת הקולקציה, להציג דיונים על בחירת בדים, או אפילו להציג מספר גרסאות של פריט ולבקש מהקהל להצביע לאיזו גרסה להמשיך.
  2. להפוך ביקורות לכלי עיצובי: במהלך השידור החי, לעודד צופים להגיב על פריטים ספציפיים ("מה דעתכם על הצבע הזה?", "איזה סוג צווארון אתם מעדיפים?"). המעצבים יכולים אז להגיב לביקורות בזמן אמת.

שפה חתרנית ומרדנית ששוברת מוסכמות

שפה שיווקית שמרנית כבר לא מושכת תשומת לב בפיד הצפוף. אפשר לבחון מעבר לשפה מדוברת ולא שפה רשמית, שילוב של הומור שחור או אפילו שימוש בביקורת עצמית כדי ליצור הזדהות וזכירות. דוגמה לביקורת עצמית, פלטפורמה אינטרנטית יכולה להשתמש בקמפיין עם הסלוגן "גם אנחנו שונאים להתעסק עם טפסים, אז פישטנו אותם":

  1. בשלב ראשון ליצור סדרת סרטונים שבה עובדי החברה מגלמים "לקוחות מתוסכלים" שמנסים למלא את הטופס הישן ונכשלים באופן קומי.
  2. בשלב הבא להציג: "הכירו את הטופס החדש שלנו שקוצר ב-70%" ואז להראות את אותם הלקוחות נהנים (שוב באופן קומי) למלא את הטופס החדש והפשוט.

גישה כנה ומרדנית שכזו יוצרת קשר רגשי עם הקהל ומבדלת את המותג.

מיתוג הצ'אטבוט כדמות נרטיבית עם אישיות

צ'אטבוטים כבר לא צריכים להיות כלי שירות אנונימי. הפיכתם לדמות עם שם, תכונות וחוש הומור יכולה להפוך אותם לגיבורי עלילה. הצ'אטבוט הממותג יכול להציל את הגולש משעמום תעשייתי דרך מענה של תשובות מפתיעות ומשעשעות. זה הופך את חוויית השירות לזכירה ומהנה.

קהילות מיקרו ב-WhatsApp וב-Telegram כנרטיב מתגלגל

בעידן של היום קבוצות סגורות הן לא רק שירות לקוחות אלא במה לסיפורים מתמשכים. מסעדה קטנה יכולה להקים קבוצת WhatsApp בשם "מאחורי הסירים", ובה בעל המסעדה משתף וידאו יומי קצר על מה מתבשל היום, נותן הצצה לבישול מנת היום ובסוף היום שואל את הקהילה איזה מנת יום תרצו למחר/מחרתיים. זה מייצר תחושה של "מועדון סודי" שבו הסיפור נכתב יחד עם הלקוחות.

פלטפורמת מה מגיע

מציעה לעסקים מידע וכלים על תוכניות סיוע ומימון, כך שתוכלו לצמוח ולממש את מלוא הפוטנציאל של העסק שלכם.